måndag 3 maj 2010

Solceller på taket.

Har inte glömt bort min blogg bara inte haft tillräcklig motivation, skyller jag på i alla fall.

Vi har i fem veckor haft "gubbar" på taket. De har isolerat på taket och lagt på ett sekundärt tak (en grov väv som ska förhindra läckage tillsammans med takpannorna), och så har de lagt på solceller på taket. Vi har tio solceller nu.
Helt plötsligt ser man hus som har solceller på taken, bara för vi har det, något som jag inte har tänkt på tidigare.
I onsdags var allt klart och det känns skönt att vi nu är ensamma här hemma. Allt har gått bra men det är lite tystare nu, inget hamrande på taket.
Nu väntar vi bara på att EDF, det franska elbolagt ska komma och installera det hela till el-skåpet. Det ska bli kul att se hur mycket energi som solen kan producera.

Här kommer lite bilder av en del av jobbet som gjordes.





Veckan som gick hade i toppen väder med 28 grader en dag, annars runt 25 grader. Vattnet i poolen gick upp till 24 grader och jag har börjat att bada. Nu idag är det lite kallare "bara" runt
20 grader, åven poolen att gått ner ett par grader. Idag har jag inte lust att bada alls eftersom det just nu regnar lite.
Ser fram emot bättre väder igen så jag kan börja simma lite.
Vi hörs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar