torsdag 29 juli 2010

En sommar hälsning!

Nu var det länge sedan som jag skrev i min blogg, här kommer nu några rader.

Det har varit en toppen sommar, det tror jag att alla samtycket till och det är väl tur efter denna vinter som varit. Jag som tycker att det var en hård vinter i Frankrike är väldigt glad att jag var där och inte i Sverige. Vi har ätit nästan alla måltider utomhus, det är inte varje sommar man kan göra det.
Fast nu skulle vi behöva regn i alla fall i Skåne, här är gräsmattan brun.

Annars känns som om denna sommar bara kommer att rusa förbi. Det har varit en hel del åkanden för oss.
Vi har haft en 60-års fest, nu till helgen kommer en till då vi ska fira både min bror och svägerska.
Jag har även hunnit med en vecka till Provence då jag tittade till huset och den förödelse som allt regnande orsakade. Vi har klarat oss men vi har vänner som fått sitt hus förstört och det kommer att ta månader innan allt är i ordning och de har ett hem igen.

Min gamla mamma blev hastigt sjuk, har fått proppar i lungan m.m. så det blev en snabb tur till Värmland för att kolla läget och titta till både henne och min pappa. Hon är i god omvårdnad nu och det känns bra.

Nu går tiden fort och snart bär det av hem till Frankrike igen. Hoppas att jag tar mej tid att skriva någom mer gång innan vi åker.


Önskar om en fortsatt fin Sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar