onsdag 17 mars 2010

Mandelträd i blom.

Igår var vi på marknad som de flesta tisdagar. Det var varmt och gott och solen sken, även om det hela började med en kall morgon.
Det märks att det bli går mot varmare tider, fler marknadsstånd och fler människor som vågar sej ut.
Ibland går vi ut och äter de som har lust och igår gick vi till Parc Hôtel, som har bra mat för ett bra pris. Igår hade dom öppnat serveringen i parken! Där satt vi i solen och njöt. Vet inte om de brukar öppna så tidigt med uteserveringen men det var väder för det och efter denna kalla långa vinter var det mysigt.
Nu märker man på flera sätt att värmen har kommit. Mimosan har jag visat förut men denna utsikt har vi ifrån våran altan, även om jag just här har gått ner på gatan för att ta kortet. Annars börjat nu mimosan att blomma över.


Däremot så finns det annat som kommer, som detta lilla mandelträd. Dom ser man för övrigt lite varstans ute i maturen.
Det är mycket som börjar knoppa nu. Jag har idag varit ute i vår egen trädgård och kollat lite vad som lever efter alla frost nätter. En del är dött, så får jag se hur mycket som kommer igen. Fast nu är det en hel del ris att klippa bort så jag har lite jobb som väntar, kommer vädret att hålla i sej så är det inte problem.



Ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar