fredag 18 september 2009

Regn, regn!

De har lovat dåligt väder idag, åska och regn. Vi har haft regn tidigare i veckan och tyckte nog att det räcker nu.

Då vi vaknade var det ganska bra väder och vi trodde att det kanske kan bli väder för boule i alla fall. Det är ju fredag och då vill man spela boule och träffa vännerna.

Men vi 9-tiden såg himlen ut så här och det var bara att inse att det blir ingen boule idag.


Klockan 10 så såg det ut så här utanför fönstret! Min tanke var att kanske vi skulle göra något kul, åka till Ikea eller så. NÄ!!! Inte i detta vädert, då vill man inte gå ut alls.

Vi detta laget har det även börjat åska ordentligt. Till och med Bengt tyckte att vi skulle stänga av datorerna och dra ut kontakter till TV m.m.

En åsksmäll var precis utan för huset, jag var i köket och höll på att lyfta, och jag är inte rädd för åska.

Kände mej lite uttråkad så jag bakade äppelmuffins. Mitt på dagen försvann strömmen ett tag också, hann i alla fall baka färdigt.

Nu är klockan lite över 5 på eftermiddagen och solen tittar fram i mellan molnen. Luften känns klar och ren, det är ca 18 grader ute.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar