söndag 6 september 2009

Söndagseftermiddag

Idag har vi bara tagit det lugnt och känt att nu är vi tillbaka i vardagen även om det är söndag.

Jag har suttit ute på altanen och läst färdigt en bok som jag började på härom dagen och njutigt av helgfriden. Det är så tyst och man känner att alla franskmän tar det ganska lugnt på söndagar.

Vår utsikt från huset är en källa till ro för mej, att titta ut över bergen som blånar i fjärran är fantastiskt. Tror jag blev förälskad i berg då jag bodde i Kongo, tidigare Zaire, där vi hade bergen runt omkring.






Poolen har jag använt flitigt sedan vi kom hem igen, minst 2 gånger om dagen behöver jag få ett dopp. Det sena doppet precis innan man går och lägger sej är skönt!




På fredagsförmiddagarna brukar vi spela boule i Lorgues, men just nu är det lite för varmt att spela. Men i fredags var vi till Taradeau och träffades på kvällen, så det var lite svalare. Jätte kul för oss att träffa våra vänner igen efter sommaruppehållet. Vi var 18 stycken som spelade.



Det tar ett tag att komma igång fär vi har alltid mycket att prata om. Här håller tjejerna på att spela för fullt.


Efter boulen var vi hemma hos Inger och Bertil och grillade korv som de bjöd på. Jätte gott.
Här är det Josiane och Lillemor som vänta på korv.




Inger, Mona och Östen äter för fullt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar