söndag 10 januari 2010

Nä se det snöar, nä se det snöar!!!

Nu har snön tagit sej hit ner till oss också. I morse då vi tittade ut så låg det lite vitt på backen men det kändes att det var mer snö i luften. En bit fram på förmiddagen så började det snö, det känns lite konstig, här ska det inte vara snö. Men ska jag vara ärlig så har jag sett fram emot att vi ska få lite snö här för att se hur det ser ut. Tycker annars att det är dags för sol och värme nu när jag fått min snö.

Egentligen borde jag vara trött på all snö, vi fick vår ranson i Sverige. Det är fint men samtidgt ska det då ligga vitt och fint och inte vara slaskit och grått, så som det var då man var liten, eller var det inte så?

Vet att 2003-04 var det snö här som låg några dagar, sett kort inne hos grannarna. Det såg jätte fint ut men flera av deras växter dog. Kan tala om att vårt citronträd inte ser glad ut, får se hur det går med det.

Det är svårt att fånga snöflingor, ett litet försök i alla fall.






När det snöade som mest såg vi inte lång och absolut inte berget som syns i bakgrunden.

Nu på eftermiddagen tog vi en lite promenad för att föreviga den vita naturen.


Grannens snötäckta palm.


Mimosan har just börjat att blomma och så här ser den ut med lite snö på dej. Det är bara att hoppas att den kommer att klara dej i kylan. Pratade med min bror i Karlstad där har de haft kallt (-15 till-25 grader) i ett par veckor, de var lite trötta på det nu.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar