tisdag 25 augusti 2009

Sommarminnen

Om några dagar bär det av hem till Frankrike igen. Ser fram emot att få komma hem nu. Visst är det hemma här också men just nu det i Frankrike som vi är hemma.


För mej är det ljuset som är det viktigast, sedan är det skönt att slippa både kyla och snö. När det blir mörkt slutar min hjärna att fungera och då är det skillnad mellan halv fyra i Skåne och klockan fem i södra Frankrike. Så finns solen på ett helt annat sätt söder som jag mår bra. Ibland tror jag att det var i Afrika som jag upptäckte hur skönt det är med ljus året om. Fem år i Afrika sätter sina spår.


Nu lite sommarminnen i bild. Kom ju på detta med blogg mitt i sommaren så del blir inte så mycket kort tagna som fungerar på bloggen. Så hade jag tänkt att göra ett bildspel men har inte klurat ut hur det fungerar, inte en gång med Bengts hjälp. Så väl i Frankrike så får jag be Bertil om hjälp.





En av Rebeccas Änglatrumpeter i full blom.


Vi har inte så många grannar men de närmaste är Lisa och Göran och de är de bästa man kan ha. Innan Rebecca flytta hit var det dom som var "foster" husse och matte till den stora katten kallad Brorsan.
Här sitter vi hos dom med dett glas vin och njuter av livet.


Här är de två 18 juli barnen. Ofta har vi firat deras fördelsedagar tillsammans.



I år så tog vi bort allt gräs på innegården och la dit grus i stället. Helt underbart att få bort all ogräs som det egentligen var.
Men allt tar sin tid och det är inte riktigt färdigt än. Här är i alla fall en del som är klar.


Trädgården har inte fått så mycket tillsyn om jag nu ska vara ärlig. Men som tur är så är blommorna alltid vackra i alla fall.






Av de gäster vi har haft besök av är nog besöket av Pia det som glädjer mig mest. Vi jobbade i Afrika ihop även om vi var på olika ställen. Fast vi gjorde mycket tillsammans och vi var ett mysigt gäng som hade väldigt roligt. Lever man långt ifrån sin familj så blir de man lever och jobbar med en ny familj. Man delar alla upplevelser tillsammans.






Vårat glashus som är till stor glädje, här har vi suttit hela sommaren då det inte har gått att sitta helt ute. Så det är många kvällar och blåsiga dagar vi tillbringat här.





Den lilla bron över Skivarpsån.









1 kommentar:

  1. Hej
    Har ingen aning om hur man gför bildspel, men det är värt ett försök när ni kommer ner...
    Hälsningar
    Bertil

    SvaraRadera